Пропустити команди стрічки
Перейти до основного вмісту
Ринок телекомунікаційних послуг України: підсумки 2013 р.

 

Ринок телекомунікаційних послуг України: підсумки 2013 р.

 

На кінець 2013 року 50% українців віком старше 16 років регулярно користувались Інтернетом, що на 6 п.п. більше порівняно до аналогічного періоду 2012 року. Найпопулярнішими причинами користування інтернетом серед українців залишаються соціальні мережі. Про це свідчать дані регулярного дослідження ринку телекомунікаційних послуг, яке здійснює GfK Ukraine.
 
На кінець 2013 року кожен другий українець віком 16 років і старше користувався інтернетом принаймні один раз на місяць. Цей показник зріс на 6 п.п. у порівнянні з показником за аналогічний період 2012 року. Найактивніші користувачі мережі – це, звичайно, молодь. Так, серед вікової групи 16-19 років 70% українців щоденно заходять в інтернет,тоді як у віковій групі 50-59 років таких лише 14%.
 
Українці продовжують долучатись до соціальних мереж в інтернеті – на кінець 2013 року це була найбільш поширена причина користування всесвітньою павутиною. Її вказало 65% інтернет-користувачів у порівнянні з 63% за аналогічний період 2012 року. При цьому спостерігається зниження загального рівня користування електронною поштою – 45% інтернет-користувачів, що на 9 п.п. нижче за показники 2012 року.
 
Чоловіки та жінки користуються соціальними мережами і електронною поштою на одному рівні. Поряд з цим є ряд причин з яких чоловіки частіше заходять в мережу, ніж жінки, а саме: завантаження музики та фільмів (48% чоловіків проти 39% жінок), перегляд телепрограм, онлайн-відео та прослуховування радіостанцій (34% проти 27%), гра в комп’ютерні ігри (30% проти 16%). Інформацію про здоров’я, навпаки, частіше шукають жінки, ніж чоловіки – 32% проти 19%.
 
Все більше українців стають власниками електронних пристроїв. За результатами дослідження в четвертому кварталі 2013 року 57% населення віком 16 років і старше володіли хоча б одним із переліченого: смартфон, комп’ютер чи ноутбук, планшет. Минулого року цей показник був нижчим на 5 п.п. пунктів. Слід зазначити, що такий ріст відбувся за рахунок збільшення частки населення, яка має вдома ноутбук, планшет або ж володіє смартфоном. При чому 81% користувачів електронних пристроїв підключили їх до домашнього фіксованого інтернету.
Протягом року рівень проникнення стаціонарного зв’язку залишився без значимих змін в цілому по Україні і на кінець 2013 року склав 49% населення віком 16 років і старше проти минулорічного показника за аналогічний період – 51%. При цьому підключення до цієї послуги в населених пунктах із населенням 50 тис. осіб і менше тримається на рівні 40% і знизилось на 4 п.п. до 58% в містах з населенням 50 тис. осіб і більше.
 
Частка користувачів мобільного зв’язку за результатами четвертого кварталу 2013 року становила 91% населення України віком 16 років і старше. Цей показник зріс на 3 п.п. у порівнянні з аналогічним періодом 2012 року. Одночасно зросла частка абонентів, які користуються двома і більше СІМ-картами мобільних операторів. В четвертому кварталі 2013 року частка таких становила 14,3%, що на 3 п.п. вище показника 2012 року. Найбільша частка користувачів двох і більше СІМ-карт спостерігається в містах із населенням понад 50 тис. осіб – 18%.
Протягом 2013 року зростала частка користувачів мобільного зв’язку, які користуються смартфонами. Загалом на кінець року частка абонентів, які мають «розумні» телефони, склала 13% порівняно до 9% за аналогічний період 2012 року. При цьому слід зазначити, що до 70% смартфонів – це нові пристрої, які були куплені протягом 2013 року*. В цілому чоловіки дещо активніше користуються смартфонами, ніж жінки (14% проти 11,6%). Найбільше власників таких пристроїв є серед вікової групи 16-19 років. Проникнення смартфонів серед цієї групи стрімко зросло на 15 п.п. у порівнянні із минулим роком і сягнуло 35%. У містах понад 50 тис. осіб «розумні» телефони активніше знаходять власників – 18% користувачів на противагу 8% в містах 50 тис. осіб і менше.
* Частка нових смарфонів була розрахована на основі даних по обсягах продажу мобільних телефонів в 2013 році, збір яких на постійній основі здійснює панель GfK Retail and Technology, та результатах регулярного дослідження ринку телекомунікаційних послуг.
 
Висновки зроблені, спираючись на дані опитування населення, що проходило в рамках щомісячного регулярного дослідження ринків фінансових та телекомунікаційних послуг.
Загальна вибірка опитування складає 1000 респондентів на місяць. Вибірка є репрезентативною для населення України за статтю, віком, регіоном проживання та розміром населеного пункту. Опитування проводилось методом особистого інтерв'ю.
 
Джерело: компанія GfK Ukraine, http://www.business.ua/analytics/67376/

 

Створено 29.05.2014 23:29
Коментарі
Немає коментарів. Станьте першим, хто напише коментар!

Ми про Вас знаємо мало! Увійдіть або впишіть своє ім'я:
Залиште поле порожнім!
Ctrl+Enter - відправити, Enter - новий рядок